Гдз по английскому языку 8 класс биболетова м.з., трубанева н.н. enjoy english

Гдз ответы к рабочей тетради enjoy english за 8 класс

TESTS

UNIT 1

1. Fill in the gaps with the words from the box. There are two words you don’t need to use.  Заполните пропуски словами из списка. Есть два слова, которые вам не нужно использовать.

launched   запущенflight           полетdrought      засухаshake         встряхнутьexploration исследованиеleaf            листflood          наводнениеweather    погодаcatch         ловитьresearchers  исследователиhurt           повредитьdamage    повреждениеproblem    проблемаspace       космосdisasters  бедствия

Ответ:

Перевод:

1. Землетрясение нанесло большой ущерб.2. Было очень холодно, и мужчина трясся, как лист.3. С начала космической эры было запущено более 2000 космических кораблей.4. Сможете ли вы решить проблему?5. Погода в Англии может измениться очень быстро.6. Я уверен, что исследование космоса позволит узнать много удивительного о нашей галактике.7. На уроке подростки рассказали об освоении космоса.8. Засуха − длительный период засушливой погоды. Когда нет дождя, это портит урожай.9. Он бы и мухи не обидел.10. Спортсмены должны пожать руки друг другу до и после соревнований.11. Стихийные бедствия, такие как штормы и торнадо, могут повредить дома и убить животных и людей.12. Исследователи нашей солнечной системы могут помочь нам понять законы Вселенной.13. Российская космическая наука прошла долгий путь после полета Юрия Гагарина.

2. Complete the sentences. Use the verbs in present, past or future tenses.  Закончите предложения. Используйте глаголы в настоящем, прошедшем или будущем времени.

Ответ:

Перевод:

1. Алиса обычно помогает матери по дому. Но сейчас она работает над новым проектом и ей некогда.2. Она сказала мне свой номер телефона, но я не помню его сейчас.3. Что она делала вчера в 4 часа?4. Прошлым летом родители купили домик у реки.5. Его брат уехал во Францию на прошлой неделе и еще не вернулся.6. Мы с Джилл были друзьями с детства.7. В прошлом году у Марии был плохой английский. Теперь она очень хорошо говорит. Я был удивлен, узнав, насколько она улучшилась.8. Я знаю, что вы изучаете немецкий язык. Как долго вы изучаете язык? Когда ты начал его изучать?9. Я сломал ногу, когда катался на коньках.10. Я уверена, ребенок не спит. Разве вы не слышите шум?11. Смотри! Вы видите там Люси? На ней одета красная шляпа и красный шарф.12. Джейн вчера потеряла ключ, и она еще не нашла его.13. Я нигде не могу найти Эндрю. Когда вы видели его в последний раз?

3. Use the words in CAPITAL letters in the appropriate form. Используйте слова ЗАГЛАВНЫМИ буквами в соответствующей форме.

Ответ:

Перевод:

В молодости хотел быть космическим исследователем, как Ю.Гагарин, А.Леонов и Н.Армстронг.Мы видели видео о разрушительной силе торнадо.Латынь − это мертвый язык, на нем никто не говорит.Курение вредно для вашего здоровья.Он был очень взволнован, потому что это был его первый полет.Электростанция оказывает катастрофическое воздействие на окружающую среду.

Контрольная работа по английскому языку в 11 классе к учебнику М.З. Биболетова за 2 четверть

Контрольная работа за II четверть (11 класс)

I. Put the verbs into correct form (Future Perfect Active or Passive).

1. The teacher… (to correct) our dictations by the next lesson.

2. The letter… (to post) by Sunday.

3. I … (to do) the exercises by 7 o clock.

4. We … (to discuss) the report by four o clock in the afternoon.

5. They … (to pass) their exams by July.

6. The composition … (to write) by weekend by him.

7. The pupils… (to read) three English books by the end of the year.

8. The room …(to clean) by the end of the day by her.

9. A number of important experiments …(to make) by 2017 by them.

10. They … (to build) the new school by the first of September.

II. Fill in the gaps with so or such.

1. Their story was … interesting, that we could not sleep.

2. You drew … a beautiful picture that we congratulated you.

3. I was … nervous that I could not say a word.

4. It was … a good weather that we ran to swim.

5. The weather was … terrific that we stayed at home.

Контрольная работа за II четверть (11 класс)

I. Put the verbs into correct form (Future Perfect Active or Passive).

1. The teacher… (to correct) our dictations by the next lesson.

2. The letter… (to post) by Sunday.

3. I … (to do) the exercises by 7 o clock.

4. We … (to discuss) the report by four o clock in the afternoon.

5. They … (to pass) their exams by July.

6. The composition … (to write) by weekend by him.

7. The pupils… (to read) three English books by the end of the year.

8. The room …(to clean) by the end of the day by her.

9. A number of important experiments …(to make) by 2017 by them.

10. They … (to build) the new school by the first of September.

II. Fill in the gaps with so or such.

1. Their story was … interesting, that we could not sleep.

2. You drew … a beautiful picture that we congratulated you.

3. I was … nervous that I could not say a word.

4. It was … a good weather that we ran to swim.

5. The weather was … terrific that we stayed at home.

Упражнение 3. Переделайте утвердительные предложения из прямой речи в косвенную.

“I am planning to go to Kenya,” Sally said.

“I can’t read these books. I don’t like them,” Petra said.

“I don’t like chocolate,” Mary said.

“The birds build their nests among the trees,” the teacher said.

“I saw the film you recommended last night,” she said.

“I’m going to Spain next week,” she said.

“She doesn’t understand me,” he said.

Jane asked: “Did you go to London last year?”

Lisa asked: “Will you meet me tomorrow?”

Nick said: “What game is the girl playing now?”

Упражнение 3. Переделайте утвердительные предложения из прямой речи в косвенную.

“I am planning to go to Kenya,” Sally said.

“I can’t read these books. I don’t like them,” Petra said.

“I don’t like chocolate,” Mary said.

“The birds build their nests among the trees,” the teacher said.

“I saw the film you recommended last night,” she said.

“I’m going to Spain next week,” she said.

“She doesn’t understand me,” he said.

Jane asked: “Did you go to London last year?”

Lisa asked: “Will you meet me tomorrow?”

Nick said: “What game is the girl playing now?”

Учебно-методический материал по английскому языку (11 класс) на тему: Контрольная работа для 11 класса I четверть УМК «Enjoy English — 11» Биболетова М.З.

Unit 1 “What do young people face in society today?”

Test in English № 1

1. Complete the sentences with the correct form of the word.

1). Experts predict a … in migration. (grow)

2). They seem to be for that project. They say that it …. the economic and social situation in the town and in the whole region.( improve )

3). A pidgin language developed as means of …. between two or more language groups. (communicate)

4. I think that the usage of this language is very … . (limit)

2. Fill in the blanks with the words from the box.

a) ready meal b) approved of c) fluently

d) a sense of responsibility e) lessen

1. Her …. makes her work hard and do everything in time.

2. Michael has been learning a foreign language for two years but he can’t speak …. yet.

3. Modern technologies can …. the negative impact on the environment.

4. When I decided to enter the technical university, my parents …. my choice.

5. It seems that …. producers think that you have nothing in your kitchen apart from a microwave oven.

3. Fill in the prepositions to complete the expressions.

To deal … all forms of cruelty

Changes are required … this simple reason

To contribute … the solution of the problem.

An addition … a draft bill

To engage … trading

New rules will come … force next week.

4. Complete the sentences with articles (a/an or the) as necessary.

1. Yesterday I bought … pair of … shoes.

2. … United States of America is located in … North America between … Canada and … Mexico. The official language of … USA is … English language.

3. Look at … moon. It is shining brightly.

4. Ludwig van Beethoven was … great composer.

5. … youngest brother is at … school now.

Инструкция по написанию

  1. Число нужно писать посредине строки.
  2. Если страница чистая, начинайте писать на самой верхней строчке.
  3. Если на странице тетради по английскому языку уже есть записи, отступите 2 линии либо 4 клеточки, в зависимости от типа тетради.
  4. Дату указывают следующим образом: день недели, число, месяц

Пример: Friday, the 13th of September, где10th — это сокращенная форма от tenth.

Перевод: Пятница, 13 (тринадцатое) сентября.

Иногда написание даты упрощают и пишут так: the 13th of September.

Перевод: 13 (тринадцатое) сентября.

  1. После даты письменно обозначают вид работы:

Classwork. Классная работа.

Homework. Домашняя работа.

В нашем случае это второй вариант. Слово пишут ниже даты, также посреди строки.

Все просто и легко.

В конце следует отметить, что словосочетание «домашняя работа», в английском языке обозначается одним словом «Homework». Слово состоит из двух корней «Home» — дом и «Work» — работа. Нередко слово пишут раздельно — «Home» и «Work», допуская при этом серьезную ошибку. Поэтому запомните: слово «Homework» всегда пишется слитно!

Изображения обложек учебников приведены на страницах данного сайта исключительно в качестве иллюстративного материала (ст. 1274 п. 1 части четвертой Гражданского кодекса Российской Федерации)

  • Английский язык 3 класс. Enjoy English 3. Student»s Book. ФГОС
    Биболетова
    АСТ
  • Английский язык 3 класс. Rainbow English 3: Учебник — Student»s Book. Часть 1, 2. ФГОС
    Афанасьева, Михеева
    Дрофа
  • Английский язык 3 класс. Spotlight 3: Test booklet. ФГОС
    Быкова, Дули
    Просвещение
  • Английский язык 3 класс. Students Book. Workbook. Обе части
    Верещагина, Притыкина
    Просвещение
  • Spotlight 4 класс. Учебник — Student»s Book
    Быкова, Дули, Поспелова
    Просвещение
  • Английский 4 класс. Student»s Book
    Кузовлев, Перегудова
    Просвещение
  • Английский язык 4 класс. Старлайт: Student»s book. ФГОС
    Баранова, Дули
    Просвещение
  • Английский язык 5 класс. Rainbow English 5: Учебник — Student»s Book. Часть 1, 2. ФГОС
    Дрофа
  • Spotlight 5 класс. Учебник — Student»s Book
    Ваулина, Дули, Подолянко
    Просвещение
  • Английский язык 5 класс. Student»s book
    Кузовлев
    Просвещение
  • Enjoy English 5 класс. Student»s Book. ФГОС
    Биболетова
    Титул
  • Английский язык 6 класс. Rainbow English 6: Учебник — Student»s Book. ФГОС
    Афанасьева, Михеева, Баранова
    Дрофа
  • Spotlight 6 класс. Учебник — Student»s Book. ФГОС
    Ваулина, Дули
    Просвещение
  • Английский 6 класс. Старлайт: Student»s book. ФГОС
    Баранова
    Просвещение
  • Английский язык 6 класс. Student»s Book. ФГОС
    Кузовлев, Лапа
    Просвещение
  • Английский язык 6 класс. Enjoy English 6. Student»s Book. ФГОС
    Биболетова, Денисенко
    Титул
  • Английский язык 7 класс. Rainbow English 7: Учебник — Student»s Book. Часть 1, 2
    Афанасьева, Михеева, Баранова
    Дрофа
  • Английский 7 класс. Student»s Book. ФГОС
    Кузовлев, Лапа
    Просвещение
  • Английский 7 класс. Старлайт: Student»s book. ФГОС
    Баранова
    Просвещение
  • Английский язык 7 класс. Spotlight 7: Учебник — Student»s Book
    Ваулина, Дули
    Просвещение
  • Английский язык 7 класс. Enjoy English 7. Учебник — Student»s Book. ФГОС
    Биболетова
    Титул
  • Английский 8 класс. Student»s Book. ФГОС
    Кузовлев, Лапа, Перегудова
    Просвещение
  • Английский язык 8 класс. Spotlight 8: Учебник — Student»s Book
    Ваулина, Дули
    Просвещение
  • Английский 8 класс. Enjoy English 8: Student»s Book. ФГОС
    Биболетова
    Титул
  • Английский язык 9 класс
    Кузовлев, Лапа, Перегудова
    Просвещение
  • Английский язык 9 класс. New Millennium English. Student»s Book
    Дворецкая, Гроза
    Титул
  • ГДЗ по английскому 10 класс
    Кузовлев В.П., Лапа Н.М.

  • Английский язык 10 кдасс. Student»s Book. ФГОС
    Афанасьева, Михеева
    Просвещение
  • Happy English.ru 10 класс. Student»s Book — Workbook №1 и №2
    Кауфман, Кауфман
    Титул
  • Английский язык 10 класс. Enjoy English. Student»s Book — Workbook 1 — Workbook 2
    Биболетова
    Титул
  • Английский язык 10 класс. New Millennium English. Student»s Book
    Гроза, Дворецкая
    Титул
  • Английский 11 класс
    Кузовлев В.П.
    М.: Просвещение
  • English-XI: Student»s Book — Workbook
    Афанасьева О. В., Михеева И. В.
    М.: Просвещение
  • Enjoy English 11 класс. Student»s Book — Workbook 1 — Workbook 2
    Биболетова М.З., Бабушис Е.Е.
    Обнинск: Титул
  • Контрольно-измерительные материалы (КИМ) по английскому языку 4 класс. ФГОС
    Кулинич
    Вако
  • Контрольно-измерительные материалы (КИМ) по английскому языку 5 класс. ФГОС
    Лысакова
    Вако
  • Контрольно-измерительные материалы (КИМ) по английскому языку 6 класс. ФГОС
    Сухоросова
    Вако
  • Контрольно-измерительные материалы (КИМ) по английскому языку 7 класс. ФГОС
    Артюхова
    Вако
  • Контрольно-измерительные материалы (КИМ) по английскому языку 8 класс. ФГОС
    Лысакова
    Вако
  • Контрольно-измерительные материалы (КИМ) по английскому языку 9 класс. ФГОС
    Сахаров
    Вако

Рабочая программа по английскому

Восьмой класс является достаточно серьезным этапом для школьника. Нагрузка учебной программы стала действительно ощутимой, в состоянии доставить серьезные проблемы учащемуся. Появилось множество сложных тем, которые не поймёшь «с наскока», а только лишь благодаря лекциям преподавателя и вдумчивому прочтению содержания учебно-методического комплекта. Грамматические и лексические особенности языка смогут поставить в тупик даже отличника или хорошиста. Для более глубокого анализа образовательного процесса в восьмом классе перечислим несколько параграфов из учебника по английскому:

  • что называют определённым артиклем;
  • придаточные времени;
  • сложное дополнение.

Тест по английскому языку (11 класс) на тему: Контрольная работа Enjoy English-11. Unit 1

Progress Check I

  1. Read the following options and use the words in the appropriate form:

Young people are not (1)__________________ in politics nowadays and I don’t see any reason why they should. There are lots of other things that are really (2)_____________ an (3)__________________ for people of our age, such as sports, music and certainly (4)___________________. I don’t watch political programmes on TV as I don’t understand them anyway. (5)_______________ use a very difficult language, which I don’t always understand. I certainly watch news from time to time, but I don’t enjoy it very much. It’s all about military conflicts, antiglobalists’ protests and other (6)___________ things.

Mike became interested in politics when he was at school. When his schoolmates were partying or camping or just watching TV, he (1)_____________________ about different political systems and movements. It was a weird (причудливый) hobby for a teenager, but he obviously (2)_______________ it. When I entered his room for the very first time, my attention (3)___________________ to a little bookcase in the corner. The collection of books there was quite unusual – biographies of famous politicians, political reviews, textbooks on politics and international relations and no feature books at all! Mike proudly said that the unique collection (4)_____________________ in just two years. He also (5)________________ me several files with articles and printed internet materials that related to different political parties and political events.

Now Mike works as a political analyst. He can easily forecast which party will win the elections, whether the unemployment rate will rise or fall, and whether our economy will grow whether we’ll have to survive through a recession period. His articles (6)________________________ in serious newspapers and now it’s me who (7)______________ his articles to make a collection.

It is something that you are morally or legally allowed to do or have.

  1. right
  2. freedom
  3. responsibility
  4. obligation

Choose the appropriate word.

All people have the right to ____________________ of opportunity.

Complete the sentence.

The problem of homeless people ______________________ tomorrow. We have done it today.

  1. must not be discuss
  2. must not discuss
  3. must not be discussed
  4. must be not discussed

Choose the appropriate word.

To my mind, the government ___________________ take care of old people.

Match the elements on the left and on the right.

  1. liberal a) -nal
  2. free b) -ize
  3. exter c) -ty
  4. opportuni d) –dom

Correct the mistakes.

You can say you are keen of studying laws indeed?

List of the rights of young people (at least 5).

Young people have the right: ______________________________________________________________________________________________________________

Progress Check I

  1. Read the following options and use the words in the appropriate form:

I’m convinced that we shouldn’t ignore politics. If young people are (1)_______________ to it, they can’t influence it. Someone else is shaping their future and they will have to accept the results, whatever they are. I’m not saying that we should take part in all kinds of (2)___________________. Politics is a very (3)____________________ thing and its often very difficult to say who is right and who is wrong. I never support people who protest (4)__________________, no matter how good their (5)___________________ are. I think we should analyse (6)___________________ and think for ourselves.

  1. Fill in the gaps with the correct words.

The number of people who travel for business and educational purposes has (1)________________ considerably over recent years. We move from city to city, from country to country looking for educational (2)________________, or better job. (3)____________________, those are not the only reasons for migration – often people have to leave their native land and flee from civil wars, terrorist attacks or poverty. They (4)_____________________ to other countries, sometimes, illegally, seeking (5)________________ and decent life. But in spite of their hopes and dreams the new reality can be quite tough. Most immigrants experience language problems. Even if they speak the language of the new country (6)__________________, their accent gives away their foreign background, and they may feel different and alienated from the others. They also leave behind friends and relatives, which (7)_____________________ to their loneliness and insecurity.

Describe a job that helps make the world a better place.

You should say:

  • what job it is
  • how you learned about this job
  • why you think it is an important job

and explain why you think this job helps make the world a better place.

Model Answer 1:

Perhaps, we sometimes forget that we all have a duty to make this world a better place for us and our future generation. So, having a job that helps make the world a better and safer place is never exactly a priority for most of us.  But, thankfully, some people still take these noble works to make this world a better place, and the work of a journalist seems to be one such job. Of course, we all know what the roles of a journalist really are. But, just to refresh our memories again, it is a job that helps gather the news and information about the events and incidents in and around our world in an objective manner so that we can make an informed decision to live our life. At least, that’s what I thought about it when I learned about this job a long time ago by reading some books and watching some TV news. But, as time progressed, I started to realize that it is just not like any other regular traditional job in a sense it doesn’t exactly create any “tangible” products or offer any services that people use on a daily basis. In fact, it is more than a job as it also seems to be a vehicle of change – changes that our society needs to survive and flourish in a healthy manner. So, from that point of view, it is also a very important job because it keeps us informed constantly about the good things and the bad things of our society to help us understand how much we have actually evolved as “humans” as opposed to becoming some four-legged creatures. Anyway, I think that this job helps make the world a better place by encouraging us to do good things by publishing positive news on various media outlet while also challenging us to do better by exposing the ugly truths of our society. This job essentially acts as a “tonic” in order to help our society to march forward toward its ultimate goal which is to “live and let live”.

Sample Answer 2:

Teaching is a profession, which, in my mind, helps make the world a better place. Many different jobs have distinguished contributions to make our world a bit safer and a better place to live in, but in my opinion, the contributions that teachers make to educate and enlighten young people is very noble and has profoundly positive impacts on society and civilisation. Interestingly, I first learned about this profession in my childhood in a conversation I had with my mother. I asked various questions to my mother, as I always did, about the jobs teachers do and why they do them. Being a daughter of a university professor, my mother had good ideas about the responsibilities teacher have and the contributions they make, and she answered my questions in a very convincing manner. Later, I learned more about our educators’ contributions from my own experience, and then my idea became even more fixed when I read about it in some news articles, online resources and books. It is an inevitable fact that education is the backbone of a nation and teachers are the craftsmen to make a nation educated. From our childhood, we start learning from our family and environment, and later on, we go to different educational institutes to learn. Teachers not only teach us academic lessons but also the importance of knowledge. Moreover, they inspire us, guide us, and teach us morality, honesty and many different important aspects of life. The teachings of our educators shape the persons we become in life. Without their hard work and contribution, we would have been cruel, uneducated and uncivilised. Teachers are our guide in darkness who continuously work for producing our next leaders, scientists, writers, architects, doctors, researchers, artists, musicians, farmers, and composers, to name a few, who would navigate the nation and work for the betterment of it. Without our teachers’ unmatched effort and contribution, the world would have been a different place with a lot more problems. Possibly no other profession contributes to making the world a better place as much as the teaching profession does.

Similar Cue Card Topics

Your ability to talk about this Cue Card Topic would enable you to talk about the following Cue Card Topics as well:

  1. Describe a noble job you know about.
  2. Describe a career you want to have.
  3. Describe a dream job you have.
  4. Describe a person who helps others.
  5. Describe a career you are seeking.
  • Prev
  • Next

Перевод текста[править | править код]

Королевство птицправить | править код

Прежде чем первые люди приехали в Новую Зеландию, она была заселена птицами. Там обитало более 160 видов птиц. Так как естественных врагов у них было немного, большинство из птиц утратило способность летать. Одни были очень высокими и ели листву прямо с деревьев, другие паслись (ели траву) как овцы.
Сегодня только несколько видов новозеландских птиц выжили. Одним из таких видов является киви, размером приблизительно с утку. Киви — национальная птица и эмблема страны. Новозеландцы часто называют себя «Киви». Английский язык, на котором говорят в Новой Зеландии, часто называют Киви английский. Большинство уникальных новозеландских птиц, тюленей и рыб вымерли за последние пятьсот лет.

Горячая и опаснаяправить | править код

Для континента 4 000 километров шириной и протяжённостью в 3 750 километров с севера на юг Австралия обладает удивительным набором дикой природы и окружающей среды.
В Австралии обитает 530 видов птиц, 230 видов млекопитающих, 300 видов ящериц, 140 — змей и 2 вида крокодилов. Не все из этих животных безвредны. В Австралии есть несколько видов ядовитых пауков и много ядовитых змей. Акулы, ядовитые рыбы и крокодилы, обитающие морской воде, являются опасными спутниками купающихся.

Ревущие водыправить | править код

Климат и география Америки поразительно разнообразны. Здесь есть высокие горы и поля, пустыни и прохладное туманное побережье, тропическая жара и арктический холод.
Ниагарский водопад — одна из самых потрясающих достопримечательностей Америки. Он расположен между Нью-Йорком и Чикаго. Ниагара — слово индейского происхождения, которое означает «ревущие воды». Массы воды падают со скалы 27 метров высоты с ужасным шумом. Этот шум падающей воды слышен на расстоянии 25 километров.
Ниагарский водопад красивый и меняющийся всё время. Он привлекает больше людей, чем какое либо другое место на континенте.

Район пиковправить | править код

Два великих города, Манчестер и Шеффилд, разделены лишь 50 километрами. Между ними расположена одна из самых неиспорченных территорий всей Англии. Эта территория известна как Район пиков.
Район пиков — национальный парк, что означает, что он защищён от индустриального и городского развития.
Эта территория привлекает многих посетителей из обоих городов. Парк также включает в себя дикие земли, где овец больше, чем людей

К тому же овцеводство является важной частью местной экономики.
Другим интересным местом данной местности является большое озеро, которое снабжает водой Шеффилд. Некоторые дома на данной территории построены из местного камня, некоторые из красного кирпича

Район пиков состоит из множества милых деревень и городов.

Где начинается север.править | править код

Здесь вы найдёте летние «белые ночи», когда солнце не садится, и полярные ночи, когда солнце не встаёт. Множество романтических идей связано с этим местом: земля природной красоты, суровые зимы и настоящие русские люди, сильные, честные и трудолюбивые. Говорят, что север начинается с Вологды. В действительности, он простирается до Урала на востоке, до Белого моря и через Финляндию на северо-западе России. Эта территория богата красивыми лесами и озерами, деревянными церквями и монастырями, которые переросли в центры культуры. Жители хранят старые традиции, сказки, фольклор и обычаи, которые уже исчезли в остальной России. Для сегодняшнего путешественника, который хочет приблизиться к традиционной русской жизни и архитектуре и понять, как люди жили в прошлом, это единственное место, куда стоит ехать.

Ответы к Lesson 27

1. Послушай и скажи, что Тим действительно умеет, а чего не умеет делать.

Аудио 70

Hello, friends! I am Tim. I can ride a bike. I can skip. I can ski. I can skate.

Привет, друзья! Я Тим. Я умею ездить на велосипеде. Я умею скакать через скакалку. Я умею кататься на лыжах. Я умею кататься на коньках.

Ответ:

He can’t ride a bike. He can skip. He can ski. He can’t skate.

Он не умеет ездить на велосипеде. Он умеет скакать через скакалку. Он умеет кататься на лыжах. Он не умеет кататься на коньках.

2. Посмотри на картинки упражнения 1 и скажи, что ты умеешь, а чего не умеешь делать.

I can ride a bike. I can skip. I can ski. I can skate.I can’t ride a bike. I can’t skip. I can’t ski. I can’t skate.

Я умею ездить на велосипеде. Я умею скакать через скакалку. Я умею кататься на лыжах. Я умею кататься на коньках.Я не умею ездить на велосипеде. Я не умею скакать через скакалку. Я не умею кататься на лыжах. Я не умею кататься на коньках.

3. Организуй спортивную тренировку для артистов.

Образец: Let’s play football! / Давайте поиграем в футбол!

Let’s play basketball!Let’s play chess!Let’s ride a bike!Let’s skip!Let’s skate!Let’s ski!Let’s play hockey!Let’s play badminton!

Давайте поиграем в баскетбол!Давайте сыграем в шахматы!Давайте покатаемся на велосипеде!Давайте попрыгаем через скакалку!Давайте покатаемся на коньках!Давайте покатаемся на лыжах!Давайте поиграем в хоккей!Давайте поиграем в бадминтон!

4. Расспроси трёх своих одноклассников о видах спорта, которыми они занимаются. Заполни таблицу.

− Can you play table tennis? – Yes, I can. / No, I can’t.− Can you play badminton? – Yes, I can. / No, I can’t.− Can you play football? – Yes, I can. / No, I can’t.− Can you play hockey? – Yes, I can. / No, I can’t.− Can you ski? – Yes, I can. / No, I can’t.− Can you skate? – Yes, I can. / No, I can’t.− Can you ride a bike? – Yes, I can. / No, I can’t.

− Ты умеешь играть в настольный теннис? − Да. / Нет.− Ты умеешь играть в бадминтон? − Да. / Нет.− Ты умеешь играть в футбол? − Да. / Нет.− Ты умеешь играть в хоккей? − Да. / Нет.− Ты умеешь кататься на лыжах? − Да. / Нет.− Ты умеешь кататься на коньках? − Да. / Нет.− Ты умеешь ездить на велосипеде? − Да. / Нет.

5. Выполни в рабочей тетради упражнение 3 на странице 29.

6. Найди гласную букву Z на картинке. Послушай и повтори рифмовку о ней.

Аудио 71

The Letter ZWe go, we go, we goTo the zoo!We can see a tigerAnd a zebra, too!

Буква ZМы идем, идем, идемВ зоопарк!Мы можем увидеть тиграИ зебру тоже!

Контрольная работа по английскому языку в 11 классе к учебнику М.З. Биболетова за 1 четверть

The 11 th form

1. Choose the right form.

1) Новый материал обычно объясняется учителем.

a) were explained с) is explained

b) are explained d) will be explained

2) Новый материал объяснялся вчера в это время.

a) am explained с) was being explained

b) have been explained d) was explained

3) Новый материал будет объяснен на следующей неделе.

a) will be explained с) will have been explained

b) are explained d) will explain

4) He входите в класс. Там объясняется новый материал.

a) is explaining с) are being explained

b) is being explained d) is explained

5) Новый материал уже объяснен.

a) have been explained с) are explained

b) have explained d) has been explained

6) Студентов экзаменуют два раза в год.

a) were examined с) is examined

b) are examined d) will be examined

7) Летом студенты будут экзаменоваться по пяти предметам.

a) will be examined с) will have been examined

b) are examined d) was examined

8) Всех студентов уже проэкзаменовали.

a) have been examined с) are examined

b) have examined d) has been examined

9) Студента экзаменовали вчера в это время.

a) am examined c) was being examined

b) have been examined d) was examined

10) He входите в аудиторию. Там экзаменуют студента.

a) is examining с) are being examined

b) is being examined d) is examined

2. Fill in “the” where necessary.

1. They met before we went to …….. Sudan.

2…….. Iceland used to belong to ……Denmark. 3. From here, you can reach Termini railway station and ……….Vatican City in just a few minutes.

4. ………. Spanish language is difficult to learn.

5. I have a friend speaking ……….Japanese.

3. Fill in the blanks with the words from the box.

a) ready meal b) approved of c) fluently

d) a sense of responsibility e) lessen

1. Her …. makes her work hard and do everything in time.

2. Michael has been learning a foreign language for two years but he can’t speak …. yet.

3. Modern technologies can …. the negative impact on the environment.

4. When I decided to enter the technical university, my parents …. my choice.

5. It seems that …. producers think that you have nothing in your kitchen apart from a microwave oven.

4. Put the verbs into the correct forms

1) (You / like) this kind of music?

2) What (you/think) about this song?

3) What (you/think) about? You look worried.

4) My son (be) very naughty.

5) My son (be) very naughty these days. It is so untypical for him.

6) I (not/know) anything about this band.

7) He (not/have) an MP3 player.

8) He (have) a talk with the manager. He can’t see you right now.

Fill in the gaps with the proper word forms.

1) Oil brought rapid … and modernization to the area. GROW

2) There have been some wonderful … in recent years. IMPROVE

3) University students often get into debt because of … RISE

4) The environment is … due to people’s industrial activity. DETERIORATE

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
ГДЗ 7-11 класс
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: